צד ג' לא מודה באשמה בעת תאונת דרכים – מה עושים?

אנחנו רוכשים ביטוח רכב, אך היינו שמחים לא לממש אותו לעולם. הבעיה היא שלא תמיד זה תלוי בנו- חשבו, למשל, על תאונת דרכים המערבת צד שלישי. במצב כזה, גם אם לכל אחד מהמעורבים ביטוח צד ג', עלול להיווצר קושי מהותי בקבלת הכספים, פשוט מכיוון שאותו צד אחר מסרב להודות באשמה. מה עושים?

דרכי הפעולה האפשריות

כאשר צד ג' לא מודה באשמתו לגבי תאונת דרכים מסוימת, הרי שנוצר קושי מהותי מבחינת פוליסות ביטוח רכב. אדם יכול לדווח אל חברת הביטוח שלו, והיא תנהל את המגעים בשמו אל מול הנהג האחר. אולם, חוסר הודאה של האחרון באשמה, אפילו אם היא "ברורה", על הנייר, עלולה לגרום ללא מעט קשיים.

למעשה, עומדות עבור האדם הנפגע שתי ברירות עיקריות. הראשונה, אשר נוגעת לאלה שבאמתחתם ביטוח מקיף, היא להפעיל את הפוליסה עבור הנזקים לרכב בכל מקרה, ולתבוע לאחר מכן את הנהג על סכום ההשתתפות העצמית. האפשרות האחרת היא לבצע תיקון של הנזק באופן עצמאי, ו"לעמת" את הנהג עם הוצאות אלה- כפי שנקבעו בדו"ח שמאי הרכב או בחשבוניות הקבלה השונות. התמונה דומה, אגב, ביחס לנזקי גוף.

הוכחות יכולות רק לסייע

סוגיית האשמה, אם כן, מהווה לעיתים מכשול של ממש בדרך לקבלת כספי פיצויים במסגרת ביטוח רכב. אולם, ישנה תמימות דעים כל כך שהוכחות מעולם לא הזיקו לאיש. לא פעם, מגיעים מקרי מחלוקת מסוג זה אל בין כותלי בתי המשפט השונים בישראל, ושם נסיבות התאונה ישחקו את התפקיד המרכזי ביותר.

לכן, כל הוכחה קריטית בדרך לקבלת הכספים. יכולה להיות זו תמונה מצולמת של הנזק הנגרם למכונית או לאדם, עדויות של אנשים אחרים וכן הלאה. בית המשפט ידון במקרה, ויחליט לגבי סוגיית האשמה על סמך אלה. לעיתים, הפתרון יובא רק במסגרת של פשרה- למשל, ניכוי חלק מסכום הפיצויים בגין מה שמוגדר כ"רשלנות תורמת" של הנהג הנפגע לתאונה.

על כל פנים, ניתן לראות כי ביטוח רכב מקבל תוקף משמעותי הרבה יותר כשהוא מגובה, ולא מתיר בתוכו ספק. רצוי להתייעץ עם חברת הביטוח לגבי הדרך המומלצת לנהוג במקרה, ולשקול, במקרים המורכבים יותר, גם היוועצות בעורך דין הבקיא בתחום.

למידע נוסף אודות ביטוח צד ג' לרכב

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם זמן וכסף ברכישת ביטוח.

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור