השוואת מחירי ביטוח חובה לרכב

ברורות לכולנו ההשלכות של נהיגה ללא ביטוח חובה. אם רוצים להימנע מקנס כספי כבד, שלילת רישיון או אפילו מאסר, רצוי מאד לקיים את תקנות משרד התחבורה בנוגע לפוליסה זו. יחד עם זאת, אין הדבר אומר שעלינו להתפשר ולשלם סכומי עתק על הביטוח, חשוב ככל שיהיה. השוואת מחירי ביטוח חובה יכולה למנוע זאת מאיתנו.

גם אם לא ניתן לוותר על ביטוח חובה, לא חייבים, אם כן, לשלם מחיר מופרז. השוואת מחירים מונעת מצב אבסורדי בו משקיעים מאמצים רבים בבחירת ביטוח מקיף, למשל, אך מזלזלים בחשיבות בירורים אלה עבור ביטוח חובה. "מילא חייבים לעשות אותו" ו"כול ההצעות אותו דבר" הן טיעונים עיקריים, במצבים אלה. האמנם?

 

הכול מתחיל ברפורמה

בשנת 1997, הוחלט במשרד התחבורה על צעד ששינה את עולם ביטוח הרכב. במקום המחירים האחידים שהיו קיימים עד אז, נקבע כי כל חברה ראשית להציע סכומים שונים בתכלית. פתיחת השוק לתחרות, כך סברו המחוקקים, תביא להוזלה משמעותית במחירים. במידה רבה, הם צדקו.

ה"בעיה" שנוצרה, אם אפשר לקרוא לה ככה, הייתה פערי מחירים של אלפי שקלים בין החברות השונות. אז גם החל הנהג הישראלי לפתח מודעות לצורך לבצע השוואת מחירי ביטוח רכב. יחד עם זאת, נוצר הרושם שעדיין היה חסר משהו להשוואה מקיפה ואיכותית באמת. האינטרנט שינה זאת במידה רבה.

 

השוואת מחירי ביטוח חובה בעידן האינטרנט

בעבר, השוואת מחירים התבצעה בעיקר באמצעות הטלפון. הדבר גרר בעיקר המתנות ארוכות לנציג שירות, וניסיון להבין את כל השרבוטים בדף ההערות שהוכן מבעוד מועד. הסעיפים המרובים של התשלום והכיסוי, במצב כזה, הביאו לכך שרבים ויתרו על השוואת ביטוח חובה, מקיף או צד ג.

עם השנים, קמו מספר אתרי אינטרנט אשר הציגו את ההצעות של חברות הביטוח המובילות בישראל. השפעתם על תחום ביטוח החובה הייתה מיידית. פה, בניגוד אל השוואת מחירי ביטוח צד ג', למשל, התמונה פשוטה יותר מבחינת היקף הכיסויים: ביטוח חובה מוגדר באופן כמעט זהה על ידי כל החברות. סוגיית המחיר, עם זאת, שונה במידה רבה.

 

השוואת ביטוח חובה - כך זה מתנהל

על מנת לבצע השוואת ביטוח חובה באינטרנט, נדרש הנהג (או במקרה הזה: הגולש) להקליד למערכת הממוחשבת מספר פרטים מהותיים. הקטגוריות העיקריות הן תאריך רצוי של תחילת הביטוח, גילאי הנהגים והוותק שלהם על הכביש, העבר הביטוחי והפלילי, תביעות הרכוש שהוגשו, מקום המגורים, מטרות השימוש ברכב ועוד.

לאחר מספר שניות, יוצגו הצעות של מספר רב של חברות ביטוח. עם זאת, על מנת להיות בטוחים כי אכן התמונה שהוצגה היא מלאה, רצוי לדעת מעט יותר על האתר בו התבצעה השוואת המחירים. ייתכן, למשל, כי במאגר החברות שלו נמצא רק מספר זעום ולא מייצג של חברות.

 

 לקבלת הצעה לביטוח רכב מלאו את הטופס או ליחצו על הקישור המצורף.

ביטוח רכב

   
 
 

 

ההחלטה עצמה: בטלפון, או בלחיצת עכבר?

מרגע שמוצגים הנתונים אל מול עיניו של הלקוח, יכול להחליט הוא האם לברר את הרלוונטיות שלהם מול החברה שקסמה בעיניו יותר, או לסגור על הביטוח דרך האתר עצמו. האפשרות האחרונה אינה מובנית מאליה, ולא אפשרית בכל האתרים. היתרונות שלה הן מהירות, ושקיפות. ברור כי תנאי ההצעה יהיו אלה שמוצגים, בלי תיווך שלילי של סוכנים.

נקודה חשובה נוספת: גם אם ביטוח חובה אינו ניתן לבחירה, במקרים מסוימים יש לשקול בחיוב גם תוספות, דוגמת פוליסות ביטוח מקיף או צד ג'. במקרה כזה, ניתן לקבל הנחה משמעותית בכל אחד מרכיבי הביטוח. יש לבחון בכל השוואת מחירי ביטוח חובה האם ניתנות הנחות עבור הנהג- למשל, נהגים מבוגרים משלמים לרוב פחות מאלה ה"טריים" על הכביש.

 

לקבלת הצעת מחיר לביטוח חובה לחצו כאן.

 

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב



הדפסה