חידוש פוליסת ביטוח הרכב

רכישה של ביטוח רכב, אולי מיותר לציין, מאפיינת כל נהג בישראל:  וזה לא ביטוח חובה כמחייב בחוק, אלא גם ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. השאיפה היא להיות מכוסים בכל רגע נתון, עם כיסוי ביטוחי שרק מחכה להיכנס לתמונה (ותקווה שהדבר לא יתרחש כלל). אבל מה קורה ברגע שבו תוקפה של הפוליסה תם, ונדרש לחדש אותה?

הנקודה הראשונה שחשוב להדגיש היא שאין דינה של פוליסת ביטוח רכב אחת דומה לאחרת. בכל אחד מהמקרים, ישנם משתנים שונים שמרכיבים את המשוואה, ואליהם נדרש להתייחס. סוגיה מרכזית היא משך זמן הביטוח: בישראל, מרבית הביטוחים בתחום הרכב יהיו לתקופה של כשנה, הנמדדת מרגע אישור הפוליסה על ידי חברת הביטוח.

עם זאת, ייתכנו בהחלט גם חריגות. כך, במקרים מסוימים מדובר על פרק זמן של מספר חודשים בלבד, ובמצבים הקיצוניים אפילו בפרק זמן של שבוע. זהו למעשה הסף התחתון ביותר: לא ניתן לרכוש ביטוח אשר תקף לתקופה אשר קצרה מזו.


חידוש אוטומטי, או החלפת הפוליסה?

ככלל, עבור אנשים העומדים לפני תום תקופת הביטוח שלהם, עומדות שתי אפשרויות עיקריות. הראשונה היא להישאר באותה חברת ביטוח, לרוב עם תנאים דומים במידה ניכרת. במצב כזה, ייתכן כי הדבר ייעשה תוך חידוש אוטומטי, וכפוף למילוי של מספר מסוים של טפסים.

אפשרות אחרת, כמובן, היא לבחור בפוליסת ביטוח רכב חדשה, בחברה אחרת, ובעלת חוקים משלה. כאן, לא מן הנמנע כי ההצעות שיקבל המבוטח יהיו אטרקטיביות עוד יותר. זאת מכיוון שחברת הביטוח בוודאי תרצה למשוך אליה לקוחות חדשים, וכל אמצעי כשר למטרה זו: הנחות, מבצעי הצטרפות, כיסוי נרחב במיוחד, שירותים נלווים וכן הלאה.


אין תשובה חד משמעית

אז מה בדיוק נכון לעשות? ובכן, העובדות מראות כי בתחום הביטוח, ועל אחת כמה וכמה ביטוח רכב, כל מקרה נשפט לגופו. אין כאן תשובה חד משמעית לשאלה: בעוד שעבור מבוטחים מסוימים האופציה הטובה ביותר היא חידוש, שעה שחברת הביטוח כבר יודעת את מאפייני המבוטח, אחרים ימליצו להחליף חברה וליהנות ממבצעי ההצטרפות.

עם זאת, ברור שבחברה התחרותית בה אנו חיים, בדיקות לא יכולות להזיק. במקרה הזה, מדובר על השוואת מחירים בין שחקנים שונים בשדה המשחק. זו תאפשר לדעת את כל האפשרויות העומדות עבור הלקוח, מבחינת גובה הפרמיה, הכיסוי הניתן, התנאים למימוש, דמי ההשתתפות העצמית וכן הלאה.

גם כאשר בוחרים, בסופו של דבר, להישאר באותה חברה, הכרת שדה המשחק יכולה לסייע. ראשית, ניתן "לעמת" את הגורם המבטח אל מול הצעות אחרות שהתקבלו בחברות אחרות, ולנסות לגרום לה ללכת לקראתו של המבוטח. שנית, ויש שיגידו שחשוב לא פחות – הלקוח כך יכול לדעת כי אכן ביצע, בסופו של יום, החלטה מושכלת.


ביטוח רכב

   
 
 

כך האינטרנט נכנס לתמונה

היבט מרכזי אחר הנוגע להשוואת מחירים הוא הדרך שבה עושים אותה. ברור כי אם השוואה שכזו הייתה מצריכה חודשים ארוכים של בירורים אל מול חברות הביטוח, וטלפונים רבים מדי יום, המבוטחים היו בוחרים באופציה הנוחה: להישאר באותה חברת ביטוח. במקרה הזה, ייתכן שהמאמצים אכן לא שווים את התועלת.

עם זאת, עם השנים החל להיעשות שימוש באינטרנט לצורך השוואת מחירי ביטוח רכב, דבר ששינה את חוקי המשחק ביותר ממובן אחד. בין השאר, קמו אתרים אשר זוהי תכליתם העיקרית: בהתאם לנתוני הנהג ולסוג הביטוח שהוא מעוניין בו, תוצג עבורו רשימה מקיפה של כל הצעות הביטוח. כך פשוט הרבה יותר לבחור בהצעה המשתלמת ביותר, תוך שניות ומבלי לצאת מפתח הבית. 



מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב


להשוואת מחירי ביטוח רכב לחצו כאן ותוכלו לקבל הצעות מכל חברות הביטוח.



הדפסה