טיפים לנהיגה לילית

טיפים לנהיגת לילהשדה ראייה מוגבל, טווח ראייה קטן, סנוור ועייפות מצטברת - כל אלה ועוד הופכים את הנהיגה בשעות הלילה למורכבת יותר לעומת נהיגה במהלך שעות היום. בשעות החשיכה, עוד יותר מאשר בשעות היום, הנהיגה צריכה להיות מחושבת ורגועה יותר ולהתאפיין בהאצה עדינה, בלימה רכה, פניות מתונות, נסיעה במהירות איטית יותר והקפדה יתרה על שמירת מרחק.
 
אתר Wobi ריכז עבורכם טיפים חשובים לנהיגה בטוחה בלילה:
  • לראות ולהיראות - בניגוד לשעות היום, בשעות הלילה הדרך היחידה לראות ולהיראות היא באמצעות מערכת התאורה של הרכב. לכן, יש להקפיד שהפנסים תקינים ומופעלים. כדאי לזכור: פנסים ראשיים (קדמיים ואחוריים) מלוכלכים (באבק או בוץ) מפחיתים במידה ניכרת את יעילות מערכת התאורה. לכן, יש להקפיד על ניקיון הפנסים כדי ליהנות מרמת תאורה מיטבית. כמו כן, יש לוודא שהפנסים הקדמיים מכוונים כהלכה - באמצעות בדיקה פשוטה (כיוון אורות) המתבצעת במוסך.
  • סנוור מקדימה - לא פעם קורה שהרכב הנוסע במסלול הנגדי מפעיל אורות גבוהים - וגורם לסנוור. לסנוור עלולה להיות השלכה מסוכנת מאוד: העיניים נעצמות באופן אוטומטי כדי להגן על עצמן מפני האור החזק. המשמעות: חשש לאובדן התמצאות, סטייה מהמסלול והתנגשות. לכן, אם הרכב המגיע ממול גורם לסנוור, יש להפנות את המבט הצידה אל הפס הצהוב המסמן את השוליים, במטרה לשמור על קשר עין רצוף עם הכביש ולמנוע סטייה מהמסלול. במקביל, יש להאט ולהבהב פעם או פעמיים, בתנועה קצרה, באורות הגבוהים, כדי לסמן לרכב המגיע ממול להוריד את עוצמת האורות שלו.
  • סנוור מאחור - אם הרכב הנוסע מאחור משתמש באורות גבוהים מסנוורים, כדאי לבצע מספר מהלכים: להעביר את המראה המרכזית הפנימית למצב לילה (המונע סנוור), ולהפנות את המבט הצידה אל הפס הצהוב המסמן את השוליים, במטרה לשמור על קשר עין רצוף עם הכביש ולמנוע סטייה מהמסלול. במקביל, יש להאט את המהירות ולהפעיל את מערכת האיתות הכללית, הגורמת לארבעת פנסי האיתות של המכונית להבהב, כדי לסמן לרכב הנוסע מאחור להפחית את עוצמת האורות שלו.

    ביטוח רכב

       
     
     
  • למנוע סנוור - מיד עם רדת החשיכה יש להפעיל את אורות המעבר של הרכב. באורות הגבוהים (אורות דרך) יש להשתמש לזמנים קצרים - ואך ורק אם אין תנועה במסלול הנגדי. בנוסף, יש להימנע מנסיעה עם אורות ערפל דולקים (קדמיים ואחוריים) שלא לצורך, מאחר שמדובר באורות חזקים מאוד הגורמים לסנוור.
  • ערנות גבוהה - דיווחים רבים על תאונות דרכים קטלניות מתחילים במילים "הנהג נרדם על ההגה". ואכן, לעייפות מצטברת יש השפעה על הנהיגה בשעות הלילה: רמת הריכוז יורדת וזמן התגובה מתארך. ישנן כמה פעולות שניתן לעשות כדי לשמור על הערנות: ראשית, חימום גורם לתחושת נמנום מתגברת הנובעת מהיעדר תחלופת אוויר טרי. לכן, גם במזג אוויר קר מומלץ להפעיל את מערכת החימום על רמה סבירה, ולהקפיד לשמור על חלון הנהג פתוח למחצה כדי לאפשר כניסת אוויר טרי ומרענן. מרגישים שהעייפות מתגברת בכל זאת? עצרו להתרעננות, שטפו את הפנים במים קרים והזמינו לעצמכם חטיף ושתייה קלה.
  • שמירת מרחק - אי שמירת מרחק גורמת לתאונות דרכים רבות. לשמירת מרחק נכונה יתרונות רבים, ביניהם הרחבה של שדה הראייה והגדלת זמן התגובה של הנהג. בגלל שדה הראייה המוגבל בלילה וזמן התגובה הארוך יותר הנובע מעייפות - כדאי להכפיל את המרחק ובכך להגדיל עוד יותר את טווח הביטחון. מרחק של עוד כמה מטרים בין הרכב שלכם לבין הרכב הנוסע מאחוריכם או לפניכם עשוי להיות ההבדל המכריע בין בלימה יעילה לבין תאונה קשה. 
  • משקפיים / עדשות - מרכיבי משקפיים או עדשות מגע מחויבים על פי חוק להשתמש בהם בעת נהיגה (כדאי לדעת: אי שימוש במשקפיים או בעדשות מגע עלול גם ליצור בעיה מול חברת הביטוח במקרה של תאונה). מאחר שבשעות הלילה שדה הראייה מוגבל עוד יותר לעומת שעות האור, יש להקפיד – גם אם מדובר במספר משקפיים / עדשות קטן יחסית – להשתמש באביזרי הראייה. מומלץ להחזיק זוג משקפיים רזרבי בתא הכפפות של הרכב.
  • אלכוהול וסמים - מטבע הדברים, שעות הלילה הן שעות הבילויים. כמעט מיותר לציין זאת, אבל בכל זאת: נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים מסכנת את הנהג, את הנוסעים עימו, את הולכי הרגל ואת הנהגים והנוסעים בכלי הרכב האחרים. על פי משטרת ישראל, האלכוהול מקטין את שדה הראייה של הנהג, מאריך את זמן התגובה, מטשטש את הראייה, גורם לתחושת נמנום ומגביר את תחושת הביטחון העצמי ללא כל ביסוס. כל ההשפעות השליליות הללו על יכולת הנהיגה מתחדדות והופכות למסוכנות עוד יותר כאשר מדובר בשעות החשיכה. השורה התחתונה: מי ששתה - לא נוהג! 
  • נסיעה איטית - שדה הראייה המוגבל והתארכות זמן התגובה הנובע מעייפות מצטברת מחייבים נסיעה איטית ורגועה יותר בשעות הלילה, והימנעות מעקיפות מיותרות. הדרך הביתה אולי תתארך במספר דקות - אבל תגיעו אליו בשלום.
  • אלטרנטיבות לנהיגה - נהיגה לילית אחרי יום עבודה מפרך או אחרי בילוי סוער עלולה להסתיים באסון. אם רמת העייפות גבוהה - ותרו על ההגה. סעו עם חברים, במוניות או בתחבורה ציבורית. 
  • ביטוח רכב - ביום או בלילה, בקיץ או בחורף – לא מתיישבים מאחורי ההגה אם בתא הכפפות של הרכב לא נמצאת תעודת ביטוח חובה. כדי להרחיב את ההגנה על הרכב, כדאי לשקול שלא להסתפק בביטוח חובה, ולהוסיף לו גם ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף.
 

ביטוח רכב ב-Wobi

אתר Wobi מרכז עבורכם הצעות לביטוח רכב של מרבית חברות הביטוח בישראל - ביטוח חובה, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף. באמצעות מידע מפורט ומערכת השוואת מחירים נוחה, תוכלו להתרשם מהפוליסות השונות, לקבל הצעת מחיר אטרקטיבית - וגם לרכוש את הביטוח המתאים לכם באופן מיידי.

מידע נוסף באתר Wobi


מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב



הדפסה