מה עושים אחרי תאונת דרכים?

לא נחדש דבר כשנגיד שתאונות דרכים הן מכת מדינה ולצערנו הרב זוהי האמת. בשנת 2016 נפגעו יותר מ- 22 אלף איש בתאונות דרכים, מספר זה נמצא בעלייה ב- 0.3% לעומת השנה שקדמה לה. למרות שלא נעים לדבר על תאונות דרכים חשוב לדעת מה צריך לעשות במקרה שהן מתרחשות, כנהגים, נוסעי אופניים והולכי רגל יש לקחת אחריות ולנהוג באופן בטיחותי. כשיוצאים לכביש יש לפקוח עיניים ולנהוג בערנות, אך מה עושים במקרה שאכן אירעה תאונת דרכים? בתקווה שהדבר לא יתרחש ננסה להסביר מה צריך לעשות

הפעולות הראשונות שיש לעשות במקרה של תאונת דרכים הן לעצור את הרכב, לכבות את המנוע, להפעיל אורות חירום, לקחת נשימה ארוכה, לצאת מהרכב ולהניח את משולש האזהרה לפני אזור התאונה, המרחק הדרוש הוא 20 מטר. אין להזיז את הרכב. למרות שזה לא פשוט חשוב לנהוג בקור רוח ולנסות לחשוב באופן צלול. אם המצב הגופני מאפשר תזוזה ודיבור יש לבדוק האם הנוסעים ברכב נפגעו ומהו מצבם של האנשים והרכבים האחרים שמעורבים בתאונה. מיד לאחר מכן יש  להזעיק עזרה ממד"א. אם יש נפגעים יש לצלצל למשטרה ולנסות לספק מידע על האירוע באופן מדויק. כמו כן, יש לעדכן את חברת הביטוח.

מה לעשות אם יש חלילה נפגעים?

אם יש נפגע מפיצוץ, אש או דריסה יש לחלץ אותו במהירות אך בזהירות תוך שמירה על ראשו, צווארו והתנוחה בה נמצא, במקרה שנמצאים עם אדם נוסף יש לעשות זאת יחד. אם יש מספר נפגעים יש להוציא אותם באופן זהה. לאחר שהנפגע הושכב על הגב על גבי בד (אם ניתן) יש לפרוש את ידיו ורגליו. יש להניח את האוזניים ליד הפה של הנפגע ולבדוק האם הוא נושם, אם לא ניתן לחוש את הדופק יש ללחוץ על עצם החזה באזור של השליש העליון בקצב מהיר. אם הנפגע תינוק או ילד יש לעסות את עצם החזה במהירות רבה יותר וללחוץ בעומק נמוך יותר. נפגעים מאש יש לעטוף בשמיכה או לחילופין להתיז עליהם מים ממטף לכיבוי. פצעים פתוחים ומדממים יש לחבוש עם בגד.

החלפת פרטים ואיגוד מידע מהשטח

יש למסור את הפרטים האישיים לאנשים שמעורבים בתאונה ולקבל מהם את הפרטים האישיים שלהם. חשוב לרשום את הפרטים הבאים: שם, מספר תעודת הזהות, מספר טלפון, כתובת, חברת פוליסת הביטוח ומספר הפוליסה, פרטי החברה המבטחת של צד ג' בביטוח לכיסוי נזקי רכוש צד ג', שם הבעלים שרשום ברישיון, צבע, דגם ומספר הרכב. יש להימנע מחתימה על הצהרות ואין להודות באחריות. יש לנסות לרשום את האירוע או לנסות לשחזר אותו בראש. כמו כן, לתעד את זירת הארוע מכל זווית אפשרית, לצלם את הפגיעות ברכב ואת הפגיעות ברכב צד ג' . לא לשכוח לצלם את המקום ואת כלי הרכב שמעורבים באירוע ואם ניתן לקבל פרטים מזהים מהעדים.

טיפול רפואי וקבלת אישורים רפואיים

חלק מהפגיעות לא ניתנות לזיהוי לאחר התאונה, לפעמים הן מתגלות בהמשך ולכן חשוב להגיע לחדר המיון, להיבדק על ידי רופא ולספר לו על תאונת הדרכים ועל התחושות והכאבים במידה שהם קיימים. חשוב לוודא שהרופא רושם את הדברים ומחסיר חלקים אם הם הושמטו, הפרטים הללו חשובים מאוד משום שהם מהווים הוכחה לכך שיש קשר סיבתי בין התאונה ובין הנזקים. כמובן שבמידה שיש צורך, צריך לקבל טיפול רפואי.

בהמשך רצוי עבור השכירים לקבל אישור מחלה מהרופא כדי להבטיח את קבלת השכר במהלך ההיעדרות מהעבודה. בשלב הבא יש להגיע אל תחנת משטרת התנועה עם אישור שמעיד על קבלת הטיפול הרפואי, רישיון נהיגה תקף, רישיון רכב ותעודת ביטוח חובה בתוקף. בתחנת המשטרה יש לציין את פרטי התאונה ולאחר מכן לקבל אישור מהמשטרה ולוודא שהפרטים זהים לפרטים שנמסרו. את אישור המשטרה והמסמכים הרפואיים ביניהם: מרשמי תרופות, צילומי רנטגן, הפניות מרופאים, מסמכים על אשפוזים, פיזיותרפיה, קבלות על נסיעות, קבלות על חניונים, אישורי מחלה ומסמכים נוספים יש להגיש לחברת הביטוח.

לכל מקרה שלא יבוא חשוב למצוא את ביטוח הרכב המתאים ביותר

סוכנות או חברת הביטוח צריכה לעמוד לשירותו של המבוטח, לסייע לו בהמשך התהליך ובמקרה שמגיע לו לקבל פיצויים להבטיח שהוא אכן יקבל אותם. ביטוח רכב מתאים  עשוי להיות קריטי במקרים של תאונות דרכים. כדי לדעת באיזה ביטוח לבחור רצוי להיעזר באתר Wobi שמכיל הצעות שונות של חברות ביטוח, מספק מידע מלא, מאפשר ביצוע השוואת מחירים בקלות ורכישה מאובטחת מהאתר. במקרה של ארוע תאונתי בו מעורב מבוטח Wobi נותנים הסבר מפורט ומקיף בדבר אפשרויות הטיפול בתביעה וזאת בהתאם לסוג הכיסוי הביטוחי והאחריות לארוע התאונה לצורך מימוש מקסימלי של זכויות המבוטח.

אנחנו מקווים שלא תצטרכו להתמודד עם מצב כזה אי פעם בחייכם, אבל חשוב להיות מוכנים למקרה שתיאלצו לעבור לא עלינו תאונת דרכים או שתהיו עדים לאחת. תמיד כדאי להיות מוכן.

נסיעה בטוחה ושמרו על עצמכם.

 

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם בביטוח, בהלוואה ובפנסיה

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח או תצפו בקלות בנתונים הפנסיונים שלכם, תקבלו אישור מיידי להלוואה שחיפשתם במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור