רוכשים ביטוח רכב? ישנה חובת גילוי בעניין מהותי

כל מי שרוכש או מחדש ביטוח רכב מכיר את התהליך הזה. נדרש ממנו למלא טפסים מרובים, המתייחסים למאפייניו האישיים, לנתוני הרכב, וכן- גם לעבר שלו הכביש, ובכלל. אולם, יש הבוחרים להעלים פרטים מסוימים מחברת הביטוח, מתוך מחשבה כי הדבר יחסוך מהם כספים בהמשך. כאן בדיוק נכנסת לתמונה חובת הגילוי בעניין מהותי.

משמעות ההוראה

חובת הגילוי בעניין מהותי נוסחה ב-1981, והיא נוגעת לכל סוגי הפוליסות: ביטוח חובה, ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. זוהי למעשה הדרישה מן המבוטח למלא באופן המלא והכנה ביותר את טפסי הביטוח, ולא להסתיר דבר מהגורם המבטח. כמו כן, במסגרת חובה זה הוגדר כי עליו להודיע מייד לחברת הביטוח על כל שינוי החל במצבו, ומשפיע על הפוליסה.

על אילו פרטים חשובים מדובר? ובכן, וממש על קצה המזלג, ניתן למנות את גילו של הנהג, מספר השנים שברשותו רישיון, האישומים הפליליים או עבירות שעבר על חוקי התנועה, היסטוריית תביעות ביטוח רכב שלו וכן הלאה. אלה משמעותיים, פשוט מכיוון שהם מגדירים את רמת הסבירות למימוש הביטוח, ולכן ביכולתם להשפיע על המחיר הנדרש מהנהג לשלם.

עדכון ביטוח רכב – בכתב בלבד

במצבים מסוימים, יש לזכור, נהגים עשויים לטעון כי יידעו את חברת הביטוח, לרוב בעל פה או באמצעות הטלפון. כמובן שאלה אינם קבילים בשום אופן, שעה שנדרש שעדכון הפרטים, או לחילופין הגילוי שלהם, ייעשו בכתב. אחרת, הרי שלא נעשתה הודעה באופן מעשי, על כל ההשלכות של כך.

מטרת חובת הגילוי בעניין מהותי

לא קשה להבין מדוע חברות ביטוח רכב דורשות מימוש של חובה זו בפועל. הרי בכל מקרה ביטוחי, הן מתאימות את הפוליסה למאפייני הנהג, ולוקחות על עצמן סיכון בשיעור מסוים. כשזה לא נעשה, הן עלולות להיפגע בשיעור משמעותי, לרוב כספי. החדשות ה"טובות" הן שחברות הביטוח יכולות לנקוט לא מעט סנקציות, לרוב מוצדקות, כנגד הנהגים ה"סוררים".

למעשה, דיווח לא נכון על פרטים במסגרת ביטוח רכב נחשב לעבירה פלילית, אשר מעמידה את הנהג מול לא מעט עונשים אפשריים, לרוב כלכליים. החברה עשויה להחליט על הקטנת הכיסוי הניתן במסגרת הפוליסה, דחיית תביעות שהוא הגיש ואף לבטל את ההסכם כולו, באופן חד צדדי. באמתחתן גם כלים רבים לאימות הפריטים האלה, דוגמת כוח אדם או מאגרי מידע

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם זמן וכסף.

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור