איך קוראים את פוליסת ביטוח הבריאות שלי?

הרפורמה בביטוח הבריאות, שנכנסה לתוקפה בתחילת שנת 2016, היא כבר עובדה קיימת, ויש לה השפעה גדולה מאוד על מה כולל הביטוח שלנו וכמה הוא עולה לנו. ההערכה היא שלכ- 40% מהישראלים יש ביטוח בריאות פרטי, אבל רובם עדיין לא ממש מבינים מה זו הרפורמה בביטוח ואיך בדיוק היא אמורה לעזור להם. במקרים רבים המשמעות של הרפורמה היא מוצר ביטוחי טוב וממוקד יותר וכתוצאה מכך, הוזלה משמעותית בתשלום הכללי שאתם משלמים עבור ביטוח הבריאות שלכם.

אז למה לי רפורמה עכשיו?

הרפורמה שהובילה הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, גובשה מכמה סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה היא מחירן הגבוה של פוליסות ביטוח הבריאות, ששיווקו חברות הביטוח. הביטוי "העיקר הבריאות" אולי נשמע כמו קלישאה, אבל זו האמת, ורובנו נהיה מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף כדי שנהיה מבוטחים בשעת צרה בריאותית. חברות הביטוח כמובן מודעות לכך, לכן מחירי ביטוחי הבריאות לפני הרפורמה היו גבוהים מאוד.

סיבה נוספת היא השינויים וההתפתחויות הטכנולוגיות שמתרחשים בתחום הבריאות בשנים האחרונות, ובכלל זה גם השינויים בסל התרופות הממלכתי או בביטוחים המשלימים של קופות החולים. כך קורה שמבוטח ששילם לחברת הביטוח במשך עשר שנים מוצא שאין לו כיסוי לניתוח בטכנולוגיה חדישה או שהתרופה החדשה ביותר בתחום לא כלולה בביטוח שלו.

בנוסף, ביטוחי הבריאות שווקו כחבילות ביטוח, כך שהלקוח היה מחויב לרכוש כיסויים בלי קשר לצרכיו. במקרים אחרים, הביטוח כלל כיסויים שכבר קיבל הצרכן בביטוח המשלים בקופת החולים. כך שלא פעם שילמו המבוטחים סכום מיותר על כפל ביטוח.

הכירו את ביטוח הבריאות שלכם (צילום: Shutterstock)

הכירו את ביטוח הבריאות שלכם

ואיך זה נראה אחרי הרפורמה בביטוח הבריאות?

האפקט הבולט ביותר שיצרה הרפורמה הוא ירידה של כ-30% במחירי פוליסות ביטוח הבריאות החדשות. תוצאה זו הושגה בעזרת קביעת הגדרות אחידות למבנה הפוליסה. הפוליסות החדשות נקראות על ידי משרד האוצר "פוליסות ביטוח מיטביות" והן כוללות שישה פרקי ביטוח שניתנים לרכישה בנפרד, על פי צרכי המבוטח, רצונו ויכולתו הכלכלית ובאופן זה –  להוזיל את התשלום ולרכוש רק מה שבאמת צריכים.

הרפורמה בביטוחי בריאות קבעה הגדרות אחידות למבנה פוליסות הבריאות, והגדירה עבור חברות הביטוח פוליסות ביטוח מיטביות חדשות שהן אחידות וברובן טובות יותר מהישנות.

ששת תחומי הכיסוי הם: ניתוחים וניתוחים בחו"ל, השתלות, תרופות, שירותים רפואיים וגילוי מחלות קשות. כך תוכלו לרכוש לדוגמה רק ביטוח להשתלות או רק ביטוח תרופות שאינן בסל וכדומה, לחסוך הרבה מאוד כסף, ולמנוע כפל ביטוחים וכפל תשלום.

הפוליסות החדשות מתחדשות כל שנתיים, ומשתנות בהתאם לכניסה של תרופות או טכנולוגיות חדשות לשוק, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהכיסוי שלכם מעודכן. החיסרון בכך שהפוליסות מתעדכנות כל שנתיים הוא בכך שגם המחיר עלול להתעדכן, בניגוד לפוליסות הישנות שמחירן קבוע. הפוליסות החדשות יכולות להתייקר, אבל רק באישור רשות שוק ההון החיסכון והביטוח במשרד האוצר.

לסיכום, הקפידו להכיר את הפוליסה שלכם בין אם היא דרך קופת החולים ובין אם היא באופן פרטי, על מה אתם מכוסים והאם יש צורך בכיסוי זה. תהיו בריאים!

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם בביטוח, בהלוואה ובפנסיה

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח או תצפו בקלות בנתונים הפנסיונים שלכם, תקבלו אישור מיידי להלוואה שחיפשתם במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור
דילוג לתוכן