10 דברים קטנים שמביאים לשינוי גדול

מי מאיתנו לא רוצה לאמץ אורח חיים בריא? מי לא רוצה להיראות ולהרגיש צעיר בעשר שנים לפחות ובאופן כללי להרגיש טוב יותר ולקום כל בוקר עם אנרגיות שיא?

אבל בדומה לדיאטה שאתם אמורים להתחיל מחר, גם אורח חיים בריא נדחה פעמים רבות ליום שאחרי. אימוץ אורח חיים בריא מורכב מהרבה צעדים קטנים שבסופו של דבר יעשו שינוי גדול בחייכם. אז איפה מתחילים?

קודם כל תירגעו

סטרס הוא אחד הגורמים העיקריים למחלות שונות ולאורך השנים הנזקים שהוא גורם עלולים להצטבר ולשחוק את הבריאות שלכם. מאחר ולא כולם יכולים לפרוש למנזר שקט ורגוע, נסו להפחית מתחים על ידי אימוץ תחביב חדש. אם זה גלישה בסאפ, מדיטציה, קריאה, צילום או כל דבר אחר שייתן לכם לפחות שעה אחת של סיפוק ורוגע במהלך השבוע.

תזונה בהתאמה אישית

אם אתם שואלים את עצמכם למה אחרים מצליחים לרדת במשקל בקלות ואצלכם שום דבר לא זז, הטרנד החדש בעולם התזונה יכול להסביר את התופעה המתסכלת הזו. מחקרים, דוגמת זה של פרופ' ערן סגל וד"ר ערן אליאב ממכון ויצמן, גילו שכל אחד מאיתנו מגיב אחרת למזונות שונים. חברות היי טק שונות התגייסו כדי לבדוק את העניין והן מפתחות דרכים שונות, כמו בדיקת דנ"א או מיפוי חיידקי מעיים, שיקבעו אילו מזונות מתאימים לכם אישית, ואיזו דיאטה באמת תעזור לכם לרדת במשקל.

לאכול נכון – לא מה שחשבתם

הקפידו לאכול רק בישיבה, ותתרכזו באכילה בלבד. כשאתם אוכלים תוך כדי דיבור, כתיבה, נהיגה או כל פעילות אחרת, קשה להבחין בתגובות של הגוף – האם הוא שבע או אולי שבע מידי? חשוב לזכור כי תחושת השובע מגיעה בעיכוב מהבטן אל המוח ובעקבות זאת אנו עלולים לאכול יותר ממה שאנחנו צריכים, לכן חשוב לאכול לאט כדי לזהות את תחושת השובע בזמן אמיתי. בנוסף, מחקרים מוכיחים כי המוח שלנו לא יודע להבדיל בין תחושת רעב לצמא, ולכן אנו עלולים לטעות ולחשוב שאנחנו רעבים כשלמעשה אנחנו רק צריכים לשתות כוס מים. ברגע שאתם מרגישים תחושת רעב, שתו כוס מים והמתינו כ-10 דקות, אם לאחר מכן עדיין תחושו רעב, תוכלו לאכול.

קמת בבוקר? קדימה לאכול

אף פעם אל תוותרו על ארוחת בוקר (ואנחנו לא מתכוונים לעוגיה של הקפה): ארוחת הבוקר משפרת את הפעילות המטבולית ומונעת נשנושים מיותרים במהלך היום. התחילו את היום עם מנת דייסה, פרוסת לחם מלא עם ממרח או כל דבר אחר שהוא לא פחמימה ריקה.

הקשיבו לגוף שלכם

אורח חיים בריא מחייב חיבור טוב יותר לגוף ולצרכים שלו, לכן חשוב שתקשיבו לו. אם אתם סובלים מכאבי ראש, כאבי שרירים, פרקים וכדומה או שאתם עייפים במיוחד, לא ישנים טוב, או חלשים מהרגיל, אל תתעלמו ממה שהגוף מנסה להגיד לכם. בדיקות דם הן הצעד הראשון לבירור הבעיה. הקפידו לבצע בדיקות תקופתיות כדי לזהות בעיות בריאותיות (לא עלינו) בזמן. כשהגוף שלנו מציב מולנו תמרורי אזהרה יש להתייחס אליהם בכובד ראש.

פעילות גופנית

כמו הרבה דברים בחיים, גם ספורט הוא עניין של מינון. ההמלצה הרווחת היא 150 דקות של פעילות אירובית בשבוע, שניים-שלושה אימוני כוח בשבוע לכל קבוצות השרירים בגוף: רגליים, חזה, גב, כתפיים, זוקפי גב ועוד,  ו-3 פעמים בשבוע כ-10 דקות של תרגילי גמישות. אם אתם ממש לא יודעים איפה להתחיל, התחילו להתאמן עם מדריך או מדריכת כושר שידריכו אתכם בתחילת הדרך. בכל מקרה, פעילות ספורטיבית אינטנסיבית מדי כמו: ריצה למרחקים ארוכים, הרמת משקלים כבדים וכדומה יכולה להזיק לגוף יותר מאשר להועיל.

גישה חיובית

הדרך לשינוי ולאימוץ אורח חיים חדש היא לא קלה, ואין כאלה שלא חוטאים קצת בדרך. אל תהפכו את התהליך לעוד מקור מתח מזיק או ביקורת רצחנית על עצמכם (זוכרים את הסעיף הראשון?) להפך, אימוץ גישה חיובית ואופטימית יותר היא חלק מאורח חיים בריא. תופתעו לגלות כיצד שינוי בגישה עשוי להשפיע על תחומים נוספים בחייכם.

מים, מים, מים

משקאות ממותקים יכולים לגרום לבעיות מטבוליות ולהשמנה, בעיות שיניים ועוד. בעצם, אין להם שום ערך תזונתי מלבד הרגל שלא פשוט להיפטר ממנו. אנשים שהורגלו לשתייה ממותקת או משקאות אנרגיה מתקשים לעבור לשתיית מים בלבד, אבל חשוב מאוד לעשות את המאמץ כי שתייה היא הבסיס לאורח חיים בריא.

אנטי אייג'ינג

רוצים להיראות צעירים? לכו לישון בזמן: כמות מספקת של שינה איכותית חיונית לתפקוד הפיזי והמנטלי שלנו. מחקרים רבים מוכיחים שלמחסור בשעות שינה יש השפעה שלילית כמעט על כל תחום בחיינו, אפילו יותר מתזונה לא טובה או כושר לקוי. מספר שעות השינה להן אנחנו זקוקים משתנה מאדם לאדם, והתפקיד שלכם הוא ללמוד כמה שעות אתם צריכים כדי להרגיש במיטבכם, ולהקפיד לא לוותר עליהן.

ירוק זה הטעים החדש

התחילו את היום שלכם עם כוס מים וחצי לימון סחוט לניקוי הגוף ונסו לשלב בתפריט היומי שלכם מגוון פירות וירקות. פירות וירקות תורמים לתחושת השובע, עשירים בויטמינים וסיבים תזונתיים ובאופן כללי, ממש בריאים! השתדלו לשלב ירקות בארוחת הבוקר לצד הכריך, או סלט טרי בצהריים, את הנשנושים המתוקים של מהלך היום השתדלו להחליף בפרי, ותוכלו להרגיש במהרה איך הגוף שלכם מגיב לטובה.

בסופו של יום, אורח חיים בריא גם מסייע במניעת מחלות וסיבוכים שנובעים למשל מהשמנת יתר או עלייה ברמת הכולסטרול או לחץ הדם. את השינוי תוכלו להרגיש די מהר וליהנות מפירותיו השונים: הרזיה, גוף שמתנהל בקלות רבה יותר, חוסר עייפות, חשיבה בהירה ועוד.

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם בביטוח, בהלוואה ובפנסיה

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח או תצפו בקלות בנתונים הפנסיונים שלכם, תקבלו אישור מיידי להלוואה שחיפשתם במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור
דילוג לתוכן