איך מנהלים שיחת שכר עם הבוס?

אם אתם חושבים שמגיעה לכם העלאה, אבל דוחים את השיחה עם הבוסים כבר חודשים ארוכים, כי אין לכם מושג איך בדיוק לדרוש את מה שמגיע לכם, אתם לא לבד. סקר שערך מגזין Glamour גילה כי 57% מהנשים ו- 46% מהגברים מעולם לא ביקשו העלאה

האם זה אומר שהם מרוצים מהשכר שהם מקבלים? לא בהכרח. החשש של עובדים משיחת העלאה טבעי מאוד, המעמד של העלאת דרישות מול האחראים יכול להיות מאוד לא נוח, ותמיד קיים החשש שתקבלו תשובה שלילית.

מצד שני, המחשבה שאם תעבדו מספיק קשה מישהו בוודאי ישים לזה לב ויתגמל אתכם בהתאם לא ממש עובדת במציאות. גם אם אתם עובדים במקום הכי נדיב בעולם, אם תשאירו את ההחלטה לגבי כמה העלאה מגיעה לכם לגמרי בידיים של הבוסים, רוב הסיכויים שתקבלו פחות מקולגות שניהלו משא ומתן על גובה ההעלאה שלהם.

אז נכון ששיחת העלאה היא לא תענוג גדול, אבל אם אתם משוכנעים שמגיע לכם שדרוג בשכר, הגיע הזמן ליזום שיחה, ולא פחות חשוב – להגיע אליה מוכנים. איך מתכוננים לשיחת העלאה? קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.

הגיעו מוכנים

עשו קצת שיעורי בית לפני הפגישה, ובדקו כמה אתם שווים. לפני הכל חשוב שתבדקו אם בקשת ההעלאה שלכם ריאלית, ומה קורה בענף אליו אתם שייכים. בררו כמה מרוויחים עובדים בתפקידים דומים עם ותק דומה ואיפה אתם עומדים לעומתם. את הנתונים האלה אתם יכולים למצוא בטבלאות שכר שמפרסמות מדי פעם חברות ההשמה, בשיחות עם הקולגות או בסקרים המתפרסמים בקבוצות מקצועיות בפייסבוק. אם תגיעו לשיחה כשאתם שולטים בנתונים, תוכלו להשתמש בהם כדי לתמוך בבקשה שלכם.

אל תפחדו ממספרים

שיחת העלאה היא בעצם משא ומתן שאתם מנהלים מול האחראים עליכם, וכמו בכל משא ומתן כדאי לבקש יותר ממה שאתם מצפים לקבל. אם למשל תרצו העלאה בסך 5% מהשכר, כדאי שתבקשו העלאה של 10%. בכל מקרה, אל תימנעו מלהשתמש במספרים מדויקים, והגידו במפורש למה לדעתכם מגיעה לכם העלאה.

חישבו מראש על חלופות

תמיד יש סיכוי שתקבלו סירוב חד משמעי או היענות חלקית לדרישות שלכם. לכן כדאי להיערך מראש לאפשרות הזו, ולחשוב על חלופות להעלאה שמתבטאת ישירות בברוטו שלכם. שוויים של תנאים סוציאליים או תנאים נלווים יכול להגיע לאלפי שקלים, ולפעמים למעסיק קל יותר לאשר העלאה בדרך זו. למרות שלא תראו את זה בנטו, שידרוג בתנאים סוציאליים הם תוספת לכל דבר ועניין, הגדלת הפרשת המעסיק לחיסכון הפנסיוני למשל אולי לא נשמעת לכם כהעלאה, אבל אם תחשבו על זה, מדובר בתוספת לא פחות חשובה מתוספת לברוטו ואולי אפילו יותר.

החיסכון הפנסיוני שלכם הוא החיסכון שיקבע איך יראו חייכם לאחר היציאה לפנסיה, והגדלת הפרשת המעסיק היא הטבה כספית משמעותית שלמעסיקים רבים קל יותר לתת מאשר כסף "מזומן". אפשרות נוספת היא הגדלת מספר ימי החופשה להם אתם זכאים מידי שנה, או פתיחת קרן השתלמות על ידי המעסיק, אופציות, אחזקת רכב, מימון ארוחות, ביטוחים, ועוד.

שדרו ביטחון

שפת הגוף שלכם יכולה לעשות את ההבדל, היא מספרת את האמת על איך אתם מרגישים, ויש לה השפעה גדולה על המסר אותו אתם רוצים להעביר. גם אם וורבלית תשדרו ביטחון רב ונינוחות, אך שפת הגוף שלכם תעיד על אי נוחות, התנצלות או חולשה, זה לא יעזור לכם לקבל את מה שרציתם. לכן חשוב שתגיעו לשיחה עם אמונה עמוקה בהישגים שלכם ובכך שמגיעה לכם העלאה, וכך יהיה לכם קל יותר לשכנע את הצד השני.

שווקו את עצמכם

שיחת העלאה היא לא המקום הנכון להצטנעות, אלא דווקא לפירוט מקסימלי של ההישגים שלכם ואיך בדיוק אותם הישגים תרמו לרווחיות החברה. אם אתם יכולים להכין מסמך "הישגים והצלחות" עם נתונים ברורים, זה יקשה מאוד על המעסיקים שלכם לסרב לכם.

 

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם בביטוח, בהלוואה ובפנסיה

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח או תצפו בקלות בנתונים הפנסיונים שלכם, תקבלו אישור מיידי להלוואה שחיפשתם במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור
דילוג לתוכן