5 טיפים לפני שכירת דירה

נראה ששוק הדירות בישראל קצת הצטנן בשנה האחרונה, אבל לעומתו שוק השכירות עדיין רותח. מי שהתנסה בחיפוש דירה להשכרה בדרך כלל יסכים עם הקביעה שמדובר בג'ונגל בלי יותר מידי חוקים, הגבלות או תקנות. אמנם בשנה האחרונה נעשה ניסיון לחוקק חוק שיעשה קצת סדר בבלגן  ויקבע מסגרת כלשהי, אבל נכון לעכשיו ההשפעה שלו לא ממש מורגשת

במצב כזה, לא קל למצוא דירה להשכרה במצב טוב ועוד יותר קשה למצוא כזו במחיר סביר. אם כבר מוצאים דירה שהכי קרובה למה שחיפשתם, רק טבעי שתרצו לסגור חוזה כמה שיותר מהר לפני שמישהו אחר יחטוף לכם אותה. אבל בכל זאת כדאי שרגע לפני שאתם שוכרים דירה תעצרו לרגע, תנשמו, ותעשו בחירה נכונה שיכולה לחסוך לכם כסף ועוגמת נפש.

איך עושים בחירה כזו? קבלו כמה טיפים להתנהלות נכונה לפני שאתם שוכרים דירה:

שאלה ראשונה: יש תמ"א בבניין?

גם אם זו דירת חלומותיכם, משופצת פלוס חניה פלוס מחסן, אם הבניין צפוי לעבור תמ"א זה לא הולך להיות כיף לחיות בתוך אתר בנייה. גם אם אחד הבניינים הסמוכים צפוי לתמ"א זה לא יהיה תענוג גדול, אבל אם אתם אמורים לחזור הביתה רק כשעבודות הבניה מסתיימות אולי זה פחות נורא.

בדקו את קבוצות הפייסבוק

בעיקר אם הגעתם לעיר חדשה ואין לכם מושג כמה אמורה לעלות הדירה שאתם מחפשים, קבוצות הפייסבוק לחיפוש דירה להשכרה הם מקום מעולה להתחיל בו. בקבוצות אפשר להתרשם גם מהתגובות של חברי הקבוצה כי בפייסבוק הפידבק בדרך כלל מיידי, אם מישהו מגזים במחיר בטח יהיה מישהו שיטרח להגיד לו את זה. בקבוצות גם תוכלו לשאול שאלות ולקבל מענה מיידי בלי שיחות טלפון מיותרות.

גם המובן מאליו, לא תמיד מובן

כשזה מגיע לדירות שכורות גם דברים שנראים לכם כסטנדרט עלולים להיראות לבעלי הדירה שלכם כמיותרים לחלוטין. לכן מומלץ שתבדקו גם את הדברים הבסיסיים כמו מים חמים, לוח חשמל שיעמוד בהדלקת יותר משני מכשירי חשמל, תעריפי גז שפויים וכדומה.

ליתר ביטחון, ביטוח

לפני החתימה על חוזה שכירות, חשוב שתדאגו שיצוין בחוזה מהי אחריותו של כל אחד מהצדדים לגבי רכיבי הדירה, כדי שלא תהיו מופתעים במקרה של בעיה. ביטוח מבנה ותכולה יכולים להיראות לכם כהוצאה מיותרת כשהכל תקין, אבל אם משהו משתבש כמו דליפה או שריפה (חלילה וחס) הוא יכול להציל אתכם מהוצאות גדולות. במיוחד בדירה שכורה חשוב להבין את ההבדלים בין ביטוח מבנה לביטוח תכולה.

על פי החוק החדש מי שאחראי על ביטוח המבנה הוא בעל הדירה. בעל הדירה לא יכול לחייב את השוכר לעשות ביטוח מבנה. חשוב לבדוק אם לבעל הבית יש ביטוח דירה ואם לא, כדאי להמליץ לו לעשות. אם בעל הנכס ביטח אז נסו לשכנע אותו להכניס אתכם, הדיירים, כמוטב נוסף עם סעיף אחריות צולבת זכות ויתור השיבוב. אחרת, אם ייגרם נזק לדירה, תהיה חברת הביטוח רשאית לתבוע מכם את הנזק ששילמה לבעל הדירה.

במקרה של פיצוץ בצינור לדוגמה, תיקון הצינור והנזקים שעלולים להיגרם לדירה ולדירות שכנות יכול להסתכם בעשרות אלפי שקלים, לכן כדאי לדאוג שיהיה ביטוח מבנה בדירה ולפחות כיסוי לצד שלישי.

ומה קורה אם תכולת הבית נפגעת כתוצאה מדליפה של הברז? גם נזק כזה יכול להסתכם בסכום גבוה הרבה יותר מסכום התשלום לביטוח. מבחינת תכולה צריך להסתכל על עניין הזיקה, האם רוב התכולה שייכת לדייר, או חלק לדייר וחלק לבעל הנכס?

במצב של תכולה משותפת צריך להפעיל את זכות ויתור השיבוב בדיוק מאותו דין כמו במבנה. במידה והתכולה כולה שייכת לדייר אין צורך לעשות אחריות צולבת, אבל מומלץ מאוד לרכוש כיסוי של נזקי מים ונוזלים וחשוב לשים לב כי הוא אינו כולל נזק צנרת.

בדקו את החוזה, גם אם הוא סטנדרטי

חוזה סטנדרטי הוא החוזה המועדף על השוכרים והמשכירים, כי הוא יצר סוג של סטטוס קוו בשוק השכירות הכאוטי. בדרך כלל הוא מקובל על שני הצדדים, ונחשב למאוזן יחסית וברור להבנה אך בכל זאת מומלץ לקרוא אותו לפני החתימה ולוודא שהוא תואם את הציפיות שלכם.

לפעמים בעלי הנכס יכניסו שינויים בחוזה, שאולי הם יגדירו אותם כמינוריים אבל מבחינתכם הם יכולים להיות משמעותיים. לכן כדאי שתשאלו במפורש אם נעשו שינויים כלשהם בחוזה, ותבקשו הסבר עבור כל שינוי.

כשהחוזה לא סטנדרטי, חשוב שתבינו כל סעיף בו למרות שזה יכול להיות די מעיק וקטנוני, כי זה יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף. בכל מקרה הקפידו על כך שזכותכם לצאת מהדירה בהתראה מראש תהיה כלולה בחוזה, לכל מקרה שלא יהיה.

חווייה חדשנית וקלה שחוסכת לכם בביטוח, בהלוואה ובפנסיה

Wobi היא סוכנות הביטוח הדיגיטלית הגדולה בישראל.

אנחנו מאמינים שמגיע לכם לקבל מקסימום מידע כדי לבצע עסקה חכמה. ב-Wobi תרכשו במהירות ביטוח או תצפו בקלות בנתונים הפנסיונים שלכם, תקבלו אישור מיידי להלוואה שחיפשתם במחיר הכי משתלם ותיהנו ממענה אנושי העומד לרשותכם בכל שלב של התהליך.

חכם, מהיר, בטוח

הטכנולוגיה של Wobi מאתרת לכם בצ'יק את כל המידע הרלוונטי לכם באופן פשוט וסופר מאובטח.

שירות לקוחות מקצועי

אנחנו הרבה מעבר לטכנולוגיה.

מיטב אנשי המקצוע עומדים לרשותכם משלב הבחירה, דרך הקנייה ובמהלך כל תקופת הביטוח. בסוף התקופה, Wobi בודקת אם שווה לכם להשאר עם אותה הפוליסה או לעבור להצעה יותר משתלמת כדי שתוכלו לחסוך כסף.

קודם כל בשבילכם

אנחנו עובדים עם חברות הביטוח המובילות בשוק ודואגים שתיהנו משקיפות מלאה ושתהיו חשופים לכל ההצעות והמחירים. יותר מכל דבר, חשוב לנו שתרגישו שלמים ורגועים כשאתם קונים ביטוח ב-Wobi.

אפשר לעזור?

נציגי שירות הלקוחות של Wobi עומדים תמיד לרשותכם חייגו עכשיו:

מעוניינים לקבל שיחה מנציג? מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

פנייתך התקבלה

נציג יחזור אליך בהקדם

אישור
דילוג לתוכן